Tuesday, January 5, 2016

2015.. a wrap up..

bismillah..

alhamdulillah thumma alhamdulillah... tamat sudah cerita setahun.. 2015 yang dihiasi dengan pelbagai warna..

setahun yang mengajar diri menjadi lebih dewasa.. 
  • pada awal tahun diduga dengan banjir besar (bersambung dari episod hujung tahun 2014)... perasaan bercampur baur bila diri sendiri tengah berhadapan dengan peperiksaan akhir, ditambah lagi dengan terputus hubungan komuikasi dengan mak. ayah di rumah, mak di pusat pemindahan banjir..
  • kemudian terpaksa buat keputusan yang sangat sukar, yang menimbulkan rasa kesal yang berpanjangan..
  • pertengahan tahun dihiasi dengan kegembiraan menerima ahli keluarga baru.. anak sedara ke-2.. alhamdulillah..
  • juga pengalaman bekerja macam pekerja asing.. seawal 8.00 pagi bawak ke 4.00 pagi.. subhanallah..penat sampai berazam xnak dah kerja macam ni.. ditambah dengan rasa berdosa pada Allah..
  • lagi.. berita kakak dapat sambung master di UIAM.. alhamdulillah.. tahniah.. make sure you survive UIA ye.. heh..
  • akhir tahun ditutup dengan short visit ke zoo gambang.. fun and exciting place.. a quality time spent with close friends.. walaupun tengah study week.. dan bakal menghadapi exam yang menentukan dapat grad @ tak..
antara highlight events yang ingin dikenang.. kerana di dalamnya tersimpan cerita yang memberi warna pada hidup.. cerita tentang kasih Tuhan pada hambaNya..

Insya Allah, cuba utk belajar erti pergantungan tertinggi hanya pada Allah, setiap perkara yang terjadi takkan berlaku tanpa izinNya, He knows best.. put your trust in Him..

special thanks to mak, ayah, kak, abg, kak ipaq & ank2 sedara yang shumil, serta close friends & roomates.. thanks for filled up most part of my 2015 puzzles.. saya sangat menghargai kehadiran kalian dlm hidup saya..

Alhamdulillah, terima kasih ya Allah kerana meminjamkan mereka dalam hidup hambaMu ini..



No comments:

Post a Comment