Tuesday, April 28, 2009

aku, kau dan kamu

Tiga org sahabat.. AKU, KAU dan KAMU berbual- bual sambil ber jalan2.. masing2 mengatakan diri masing2 adalah yg paling kejam..titi2 lalu seorg ibu yg sudah tua dan sorang ank gadisny yg berusia 10 thn.. 
KAU: korang tengok kekejaman aq, aq akn pukul mereka..
maka pergila KAU kepada org tua dan ank gadis tersebut dan memukul mereka dengan kejam sehingga mereka tidak berdaya lagi..selepas itu KAU kembali kepada shbt2ny..
KAMU: aq lagi kejam drpd korang.. aq akn bunuh mereka..
maka pergila KAMU membunuh org tua dan ank gadis tersebut..selepas itu KAMU kembali kepada shbt2ny..tiba2 AKU bersuara..
AKU: sebenarny antara korang berdua, aq la yg paling kejam.. kerana org tua dan ank gadis tersebut adalah ibu dan adk aq.. aq mengetahui KAMU dan KAU akn memukul dan membunuh mereka berdua tetapi aq tidak berbuat ap2..

para sahabat, faham x ap mksud yg ingin dd_asrar sampaikn?.. ap yg dd_asrar analogi kan dgn cerita d ats ialah kita sbg muslim, rakyat palestin..(dan saudara seislam kita yg laen yg menjadi mgsa keganasan musuh islam), israel n amerika..(n sekutu2 mereka)..kita sbg muslim pd hrari ini diibaratan sbg AKU yg hanya berdiam diri melihat kekejaman yg dilakukan ke atas saudara2 kita di palestin n tmpt2 laen..alhamdulillah, awal2 thn dulu kita lihat ramai yg memboikot produk2 israel dan sekutuny.. tp hari ni? adakah masih d teruskan?.. renug2 dan fikir2knla..

No comments:

Post a Comment